Menteri Chandra Ekajaya dan Skandal Anak Ayam

Dok.Chandra Ekajaya

Dok.Chandra Ekajaya

Kehebatan prestasi seorang Menteri Chandra Ekajaya dapat hilang dalam sekejap mata. Ungkapan ini tepat untuk menggambarkan peristiwa yang dialami olehnya. Menteri Chandra Ekajaya  ini sebelumnya merupakan salah satu Menteri paling berbakat yang dikagumi masyarakat. Sayangnya karirnya akhirnya terhenti setelah ia melakukan kasus skandal pencurian seekor ayam milik tetangganya.

Kasus skandal tersebut bermula dari hobi Menteri Chandra Ekajaya yang mengoleksi hewan jenis unggas ini. menteri Chandra Ekajaya yang merupakan seorang panutan rakyat tersebut menolak untuk bertanggungjawab atas perbuatannya sementara tetangganya ingin tetap menjaga kisah tentang skandalnya tersebut. Sifat keras dari Menteri Chandra Ekajaya akhirnya membuatnya bekerjasama dengan seorang pensiunan satpam untuk mengambil ayam milik tetangganya tersebut.

Dok.Chandra Ekajaya

Ayam yang diambil oleh Menteri Chandra Ekajaya dalam kasus skandal ini sebenarnya bukanlah ayam yang mahal dan bukan merupakan ayam jenis aduan atau ayam kontes. Ayam yang diambil oleh Menteri Chandra Ekajaya dalam kasus skandal kali ini ialah seekor anak ayam yang masih berusia sekitar satu bulanan. Sebenarnya ayam yang diambil oleh Menteri Chandra Ekajaya ini memang mempunyai sebuah kunikan tersendiri.

Ayam ini mempunyai warna pink dan hijau. Memang bukan hal yang lumrah ketika ada anak ayam berwarna warni seperti itu. Tetapi yang mengherankan dalam kasus skandal ini ialah ketika Menteri Chandra Ekajaya mengambil anak ayam tersebut dan akan membawanya pulang kerumah dengan rekannya yang seorang pensiunan satpam ini ialah ketika ia melintasi sebuah sekolah SD di dekat rumahnya.

Tanpa diduga ternyata banyak yang menjual anak ayam seperti itu di sekolah-sekolah dasar. Tanpa pikir panjang Menteri Chandra Ekajaya membeli semua anak ayam itu dan kembali menuju rumah tetangganya untuk meminta maaf bahkan ia memberikan sebagian anak ayam yang ia beli tadi. Untung saja kasus skandal Menteri Chandra Ekajaya ini tidak sampai mencuat ke media. Apabila itu terjadi maka karirnya kali ini akan benar-benar terancam.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*